Tuesday, June 26, 2007

Tisdagar

Varldens ackligaste pasta - pa ett stalle som heter som maten "The Old Spaghetti Factory". Forsta amerikanska restaurangen som jag varit pa utan AC. Naval - mina kollegor skrattade sa de holl pa att do nar jag bestallde mjolk. De fattar inte hur gott det ar ju. Well well...

Sa det som var, midsommar ar ju onekligen annorlunda har. Aven om jag saknar hav, salt, gras och oar sa ar det ratt nice nar det ar riktigt varmt. De svengelska entusiasterna i Battery Park ar val sadar tokroliga - mer ett socialt event. Men andock storst utanfor Rattvik (undrar hur sant det ar). Skont att jag och Susanne Ljung numera ar tjenis - efterstravansvart.

Efter ett par timmar mest springandes omkring sa drog vi till I's tak dar vi duka upp till middag for 18 pers. Halvstorm gjorde dock att H's alla dekorationer foll ner varje gang hon gick ner for att hamta nagot. Roligt att gissa vem hon skulle bli sur pa nasta gang.. Naval 15 svenskar och 3 utlanningar gjorde sist basta for att forsvenska kvallen inramad av S-B Taube, Thastrom, Plura och Jocke Berg. Dansen slutade kanske pa ett abrupt satt runt 3 rycket men en underbar midsommar.

Man kanske borde flytta till Brooklyn - sa himla fint. Ted/Helle och A kanske borde skaffa en liten brownstone i Park Slope. Hoppas ni mar underbart!

Stefan och jag akte till Sandy Hook pa sondagen - en nationalpark i New Jersey. 40 minuter med bat fran Wall Street. Skont byta ut asfalt en stund aven om kvallen avslutades pa hustak och svensk konsert (Tingsek) pa Lower East Side.

Nu som sagt i Indianapolis - planerar augusti semestern. Hoppas jag och C aker till Torekov en svang. Norsten far nog ocksa ett besok. (samt skansen).




Battery Park



Erik och Pauline


Middag uppdukat pa East Village tak

Stefan pa vag till Sandy Hook

Verrezano Bridge

Drink och middag pa 60 Thompson - Soho hotell


Tingsek pa gitarr med Mans pa klaviatur pa The Living Room


No comments: